HomeФильмы и анимацияRelated VideosMore From: Bira

DIY Puffa Coat | FASHION FIX EP 14 | Birabelle

2816 ratings | 44345 views
FOLLOW ME - I N S T A G R A M - @birabelle - S N A P C H A T - birabelle - D E P O P - https://www.depop.com/retroeclectic - B L O G - http://birabelle.blogspot.co.uk -------------------------------------------- M U S I C : https://soundcloud.com/search?q=warm%20nights%20lakey%20inspired L A S T V I D E O : https://youtu.be/1qLzVVRH6LA -------------------------------------------- F A C T S A B O U T M E F A Q: Name- Saabira Location- London Hobby - Fashion designer + Artist Sewing machine - Brother Age- 21
Html code for embedding videos on your blog
Text Comments (147)
Annette Harrison (4 days ago)
You are a talented young lady and very creative. I pray that you use this God given talent and be prosperous in your future!!!
kre (9 days ago)
Love, love, loving this! Really smart of you to use the sleeping bag like this, omg and I just subbed ♡ Keep up the amazing work!
Mijke Coebergh (10 days ago)
frikkin genius
Krystani Love (21 days ago)
How long did it take u to make this??
Bira (14 days ago)
tbh I cant remember lol because I was filming it took longer than it would usually take me to do. I would say 2-3 hrs
princesse de Dieu (1 month ago)
👏👏👏👏👏
Steve Sleurs (1 month ago)
looooooks great. i want it
George George (2 months ago)
As an idea is brilliant,but since sleeping bag is prequilted and the jacket double sided then can not overcome the visible inside seams.Also i think there is no way to reuse the cutted zipper.Personally i sew for hobbying and i have made some hooded insulated pullovers that can be worn under a pullover or a jacket with the same philosophy about converting the materials using prequilted polyester insulated fabrics that used for cloth insulation,but looks like a normal jacket priced less than 20euro!!!The ability to make ideas to come true is the most impportant.
Eenyie Kiobel (2 months ago)
This is so innovative, I love it!!!!
Elaysia Lea (4 months ago)
DOPE
Alexandra Pechabadens (4 months ago)
You're great. Thanks for sharing this!!! I never thought of using an existing sleeping bag... I made a coat out of a duvet once but it was SO HEAVY it was unwearable!!! (needless to say it was a cheap duvet with a lot of hard feathers)
unextraordinary zeplin (6 months ago)
Bira means beer in Turkish lol.
Cashine Spencer (6 months ago)
😍😍😍😍😍 I'm doing something like this for fall 2018
slvrserfr (6 months ago)
Very nice result and creative idea! Adding a hoodie to it would have been a nice addition - granted needing more drawstring and maybe velcro but still a great style nonetheless!
Becks Grammy (7 months ago)
Loves it! Such a transformation. Love the logo that you left on the right sleeve 🤘🏽
VanessaAlvar3z (7 months ago)
I have never thought of doing a puffa from a sleeping bag! You slayed man. 💖Trying to be cute on a budget im ready to try this 💖
Jayden McClam (7 months ago)
this is amazing and so creative!!! wow
Seamingly Sera (7 months ago)
This is awesome!! From one sewer to another- this is freaking unique and such a good idea. go girl!!
avocado pie (8 months ago)
This is so fucking cool
Beste Karakaya (8 months ago)
omg!!
All Amin (8 months ago)
Awesome! Thank you💚
_xograce_ (8 months ago)
NO WAY 😍😍
Colin Lievens (8 months ago)
you're so ridiculously talented i want to cry
C NICOLE (8 months ago)
This is sooo unique! Would have never thought to upcycle a sleeping bag 👏🏽
TheUberDoll (8 months ago)
Are you kidding need????!!! Genius
stefcast (8 months ago)
Omg, this is genius!! I love it!!!!!!
louiswho (8 months ago)
damn you're amazing
Lyndsey Holloway (8 months ago)
Wow!!! You look so beautiful and I totally wanna try this!! Good job! 😁
Brenda Singer (8 months ago)
YOOOOOO! Your mind tho! I would have never thought to use a sleeping bag... 😐. I gotta start thinking way out the box! Hella dope.
Bira (8 months ago)
thank you :)
Low Waste Oasis (8 months ago)
Ok who is resourceful af? You are!!!!
Keara MacNeil (8 months ago)
What a fantastic idea! Going to hunt for sleeping bags at the the thrift shop now!
HOOD CLASSIC TELEVISION (8 months ago)
Lawd, you are fine.
Mally Flower (8 months ago)
Wow . Amazing!!!!
Cedric Rowland (8 months ago)
amazing transformation!! I would've like the zipper to actually work and make some pockets on the front though. xx
Bira (8 months ago)
thanks, yh gonna try in another video :)
Roxy S (8 months ago)
SUCH A GENIUS IDEA
Ammeila Love (8 months ago)
Yesssssss you honey 🔥😍
Juicy Payne (8 months ago)
Your an inspitaion hun🙏🙏💯🏆...beautiful job
Bira (8 months ago)
thank you x
Zoom In me (8 months ago)
oMGGGG THIS IS AMAZING
reisner38 (8 months ago)
What a good idea from a sleeping bag!
AnaClare (8 months ago)
This was such a creative idea!
Emily Jackson (8 months ago)
Going to be making this such a good idea !
Frankie psd (8 months ago)
BEST DIY EVERRRRR!!!!!!
Essem Sween (8 months ago)
You made a bang-up job of this jacket!! You were pretty brave to wade in with your scissors like you did. Did you use a standard UK Adult sized Sleeping Bag? Or an XL one? And what UK size would you be if you bought a puffa coat. Thank you. May I ask why you didn't pull the sleeping bag inside out to do the cutting and then sew the seams closed in the normal manner? You had the bottom of the jacket open at this point so could have turned all right sides out from there or wouldn't it have worked? & finally, is this the first one you made? Or did many test sleeping bags die in the making of this video?
Essem Sween (8 months ago)
Bira It did Thank you. Really good idea, well put together. !!
Bira (8 months ago)
Thanks, I used a standard size sleeping bag and standard size for me in coats is 8-10 but 12 if i want it oversized. I had the bottom open but the stitching design was still through the rest of the sleeping bag so I didn't really want to undo it all. And the answer your last question this was my first attempt surprising lol just had the idea and filmed it, hope that answered your questions :)
Frankie Oprenario (9 months ago)
this is genius!!
Velvet Vintage (9 months ago)
the only thing I've sewed is my guinea pig a bed lmao, but I'm going to attempt this lmao
CARNEZ Boone (9 months ago)
I never comment on YouTube but 😍😍😍😍 I jus admire your creation to much
Bira (9 months ago)
thank you :)
CARNEZ Boone (9 months ago)
I never comment on YouTube but 😍😍😍😍 I jus admire your creation to much
Marta Motevassel (9 months ago)
Im about to do this (gonna tag u on insta) but the stitching on the sides of the body, surely should be a hidden stitch? Since you cant just stitch it then turn it inside out to make it look seamless and nice. I might hot glue it or something just cus the h looks stupid on the side of the jacket. When it jump cuts to you adding the drawstrings to the sleeve cuffs, i cant see the messy seams? Did you do something to make it a hidden stitch? Ive been searching for a DIY sleeping bag puffa jacket tutorial for over a year not joking A dude i know used to have an actual sleeping bag that was made into the most PENG puffer jacket parka thing. It was fucking insane it looked mad i swear you would have loved it. My grandma was the head of costume making at the theatre royal, so i got her to help me like 9 months ago to make one, but half way through, like after i had found a suitable sleeping bag and got everything, she got ill and died :( so ive got all the stuff to do it, just sitting there in a box. So happy i found your channel. This is fate haha. Your jacket is exactly like a Patagonia, its a vintage one that reverses in the same colours. Love that you kept the regatta logo on the sleeve too. Deffo make another one and video it. Would love to see a hooded one too and an elasticated bomber jacket one thats elasticated at the bottom (i sometimes dont really dig that look, but i have a calvin klein one and a nike one that are like that and they are cool). Great tutorial my dude
Jena' (9 months ago)
Very creative. I like it
bria mills (9 months ago)
Can you do a puffa coat from scratch??? Please!!!!!!
Marta Motevassel (9 months ago)
bria mills you can just buy the wadding and padding, or get a sleeping bag? Ive tried to make one from scratch and its possible but u need really good quality wadding and padding, like seriously its expensive to make a good one from scratch. Just get a second hand sleeping bag. U can get mad cool sleeping bags that are retro and got cool patterns, you can experiment. Also buying the outer shell fabric for the jacket is a pain, u have no idea how hard it is to find one. U gotta buy like windbreaker material online, which sucks cus its expensive and u really need to see it in person. Why dya wanna make one from scratch so bad? I too would love her to do it too but its deffo harder to do in my opinion.
Okaybutshesbroketho (9 months ago)
If we wanted to, how would we ba able to add pockets ?
Marta Motevassel (9 months ago)
Demiya Syrai cut out a pocket shape and sew it on? I have a puffa like that (theres one on asos right now with that pocket style). What type of pocket do you want? Hidden pocket? Zip pocket or just something to put your hands in?theres tonnes of tutorials on adding pockets but if ur more specific i can help maybe. Its a cool idea, i will add pockets to mine probably !
Shakira Millard (9 months ago)
Please Don’t tempt me cause I have this same sleeping bag in my closet
Shakira Millard (9 months ago)
Marta Motevassel do you happen to live in the uk ? Because I got mine from Argos
Marta Motevassel (9 months ago)
Shakira Millard yo if u wanna sell me it hit me up. I want this sleeping bag just been scouring ebay for it lol
Madison McCain (9 months ago)
Hold up sis 👀👀👀 at first I thought I would be watching this for fun but when I heard sleeping bag the broke girl in me just screamed for joy☠️☠️
Velvet Vintage (9 months ago)
Madison McCain Lmao same! I have this hella cute powerpuff girls sleeping bag that I wanna make into a coat
Armand Unique (9 months ago)
I’m gonna try this! Such a great idea! 💕💕💕💕
Toney Mac (9 months ago)
Damn u fine! 😍
Cheesychelt_ (9 months ago)
You inspired me to get a sewing machine
Melissa Harkins (9 months ago)
Ur videos are very good however, u need to tell people what needles, thread and stichticng pattern ur using. This is all useless information unless u know those three very useful pieces of information. Please add this to ur videos because different materials requires different needles and thread for items to hold up to the wear and tear of clothing
Marta Motevassel (9 months ago)
Melissa Harkins she actually said "straight stitch". U gotta use common sense and alsp have basic knowledge of sewing. Watch some sewing 101 basics tutorials before trying to make this lol. Use whatever thread u like. Maybe not the cheapest. Use a stronger one. I like to use more expensive ones cus they are often coated and stronger.
Marta Motevassel (9 months ago)
Melissa Harkins lol wut..... do u even have a machine? Who tf mentions what needles they are using? Not one sewing channel i am subbed to does that. U use whatever needle fits ur machine. Only thing worth mentioning is whether they are using an overlocker, or double needle. Are you insane? What sort of specific info do u want on the damn thread? Chile ya numpty.
Paradise Eternal (9 months ago)
Great job. How would i add a zipper?
Natra Z (9 months ago)
I had a hard time getting the cotton part through th emachine, the cotton was getting stuck... how did you solve that problem?
Marta Motevassel (9 months ago)
Natra Z what do you mean the cotton part? What machine do you have? Why didnt you just lift up the needle? You do realise you can lift the foot up yeah? Its ok i forget about it sometimes haha. For thick fabrics and padded and quilted projects, u gotta lift the foot up!!!!
Tina Louise (9 months ago)
love ya enthusiasm! 😉😙
Lazy Lima DIY (9 months ago)
Wow! That's amazing! It looks like you bought that at a store!
Demiya Bernard (9 months ago)
you are super talented
ilatindiva (9 months ago)
SNAPPED!!
aubrey gómez (9 months ago)
Witty, talented, ingenius!!
GetmeNakedd (9 months ago)
littttttttt
natalie (10 months ago)
If you live in a cold cold climate, i reccomend using a sleeping bag lined with flannel instead of just a regular ole padding. Its a little more expensive but so very worth it if you dont wanna freeze to death
ItsAlly ! (10 months ago)
Omg I love your videos so much I’m obsessed I love the thrift hauls, I’ve been watching them all day, I never thought of going thrift shopping but I love your style and the things you can find for so cheap! I love sewing aswell and am going to make this for my portfolio as I want to be a fashion designer. I’m only 15 but you inspire me so much I love everything you do! X
ItsAlly ! (10 months ago)
Xx
Bira (10 months ago)
aww thank you hun im glad you like my channel :) x
ItsAlly ! (10 months ago)
What are your favourite thrift stores in London btw? x
LaneeceLP (10 months ago)
Yessssss, yes! You did a beautiful job! Coat turned out great and abs popping 😍
Maja Jansson (10 months ago)
girl you are a frikkin genius!! I'm going to save so much money making this.
Maja Jansson (10 months ago)
Btw did you cut across the zipper? in that case would it be better to just sew a whole new zipper in to the jacket?
Shaneill Gordon (10 months ago)
That's so smart girrl love it
Rashaad Fielding (10 months ago)
Just Watched This 4 Times In a Row .... WOW just WOW !!!!! Amazing
ItsMiggs (10 months ago)
very talented ♥️
Elana Wills (10 months ago)
This is amazinggg!!! Where you able to zip it up?
Blooper box (10 months ago)
your channel is so underrated😩😩☺️you deserve waaay more views!! Keep doind what you do u actually inspire me soo much. I wish I could sew.
Claudin Cacelanc (11 months ago)
genius
Chaurielle Robinson (11 months ago)
Great job!!
Jane (11 months ago)
I'm amazed that you could get all that thickness under your presser foot and sew it. My machine wouldn't do that.
Nicole Cai (11 months ago)
YOU ARE AMAZING!!!
Mi Nguyen (1 year ago)
A SLEEPING BAG. oml this is so creative I'm shook
Camryn Yaros (1 year ago)
Holy shit that is AMAZING
ahgayarah yasharahla (1 year ago)
That is so creative you go girl.
2k890 (1 year ago)
this is sick
VIOLA VOGUE (1 year ago)
I love it and can't wait to try nd make one thank you for the inspiration
Jane Giovanna (1 year ago)
Soo dope!
Z.Wood Arts (1 year ago)
bitch, i'm shook :O
qochemist (1 year ago)
Did you use the zipper from the sleeping bag as the closure for the coat? If so how did you prevent the zip from separating from the teeth?
Roena W (1 year ago)
Ps. Your very talented
Bira (1 year ago)
thank you x
Roena W (1 year ago)
On average how long did this take you to create?
Bira (1 year ago)
because I was filming it took longer, but without filming probably 2-3 hrs x
Omg your so creative and i am so here for it hun x 😍
Malkiah (1 year ago)
You never cease to make me go, WOW!
Maynara (1 year ago)
SIS!! 😳 you went tf off wit this coat 😍🔥🔥🤘
deishenny alfaro (1 year ago)
You need a store right now
ReecieDIY! (1 year ago)
I love this idea! Thanks for sharing it.
BlueprintDIY (1 year ago)
Sooo smart!!! Love it!
Ruby B (1 year ago)
AMAZING!!!
Harriet HH (1 year ago)
Great job...👍🏽....very talented
Sáint Lá Marcé (1 year ago)
This is amazing 😩😩😩❤️❤️
zozochristina (1 year ago)
This is the coolest thing ive ever seen omfg
athena le-tran (1 year ago)
guRL YOURE SO TALENTED
Aminata Fofana (1 year ago)
😭😩 If I knew how to sew I would save so much money
darkchurchhill (1 month ago)
Sewing isn't very hard, but it doesn't save too much money. Tailor yourself u can save some money, but making things from scratch can be pretty pricy if you wanna use quality materials.
Jovane Jr Mateo (8 months ago)
it's not hard. it's really just like, a 2-4 step process to sew itself.
Gabi (9 months ago)
Do it! It's so rewarding. I cannot tell you how much I have saved over the years. Plus you get piece of mind because you can repair stuff you buy instead of throwing away, you know you didn't spend $60 on basic stuff you could have made for $15, and it's a skill no one can take from you.
Teresa DOlan (10 months ago)
AvecMimi learn then. It’s not that hard
Cathie Long (1 year ago)
So talented 😉

Would you like to comment?

Join YouTube for a free account, or sign in if you are already a member.